CategorieFiltru
 
 
 
 
 

Home office: Cum să alegem mobila potrivită

luni, 29 martie 2021
Home office: Cum să alegem mobila potrivită

În anul 2020, munca de acasă a devenit o realitate cotidiană pentru mulţi dintre noi. „Home office” sună ca un vis colorat, dar dacă nu ai parte de confort suficient în muncă, totul se transformă într-un coşmar. De aceea, analizăm astăzi cum să alegem mobila potrivită, pentru ca home office-ul să fie eficient şi lipsit de durere

Fereastra mare aduce și altceva în afară de lumină

Încă înainte de a începe alegea dotării pentru home office, ar trebui să te decizi unde vei lucra. Dacă ai o cameră separată, pe care o poți folosi în întregime, este excelent. În caz contrar, va trebui să te mulţumești cu mai puţin - cu o aranjare corectă a mobilei, însă, nu va fi nicio problemă. Dar nu uita de faptul că, în timpul lucrului, ai nevoie de linişte. Colţul de lucru ar trebui să fie separat de restul locuinţei, pentru a nu-i deranja pe ceilalţi, şi nici ei pe tine.

Este foarte importantă aşezarea mesei de lucru. Este o diferență dacă vei lucra în apropierea ferestrei (unde în majoritatea zilei ai parte de lumină naturală) sau într-un colţ întunecos. Dacă ai posibilitatea să aşezi colţul de lucru în apropierea ferestrei, profită de acest aspect. Lumina naturală este de nepreţuit în timpul lucrului. Trebuie să ții cont, de asemenea, și de un iluminat artificial adecvat, pe care îl vei aprecia după apusul soarelui.

Fereastra are anumite dezavantaje. Pe timpul verii, munca poate fi îngreunată, din pricina căldurii insuportabile, când și respirația ar putea fi un chin. Într-un asemenea caz, te va salva ventilatorul sau climatizarea.

 

Climatizarea mobilă practică vă va face zilele fierbinţi de vară mai plăcute.

Cu fereastra deschisă, te pot chinui şi insectele agresive, care nu ţin cont de programul tău de lucru. Uneor, un bâzâit de albină poate fi deosebit de iritant, dacă se petrece în preajma urechii stângi, în timpul unui meeting important. Soluţia? Plasa practică pentru fereastră, împotriva insectelor, prin care nu ajunge în interior nici o musculiţă.

Scaunul este cel mai important

Mulţi oameni subestimează scaunele şi investesc în calitate abia după apariţia primelor dureri. Dacă ai o ocupaţie care presupune statul pe scaun pentru perioade îndelungate și lucrezi pe un scaun de sufragerie sau chiar de grădină, spatele tău se va supăra teribil, mai devreme sau mai târziu. Orele lungi petrecute în faţa calculatorului vor începe să se își spună cuvântul, progresiv, şi asupra stării tale de sănătate.

Știai că...

…cu cât petreci mai mult timp în faţa calculatorului, cu atât mai calitativ ar trebui să fie scaunul tău de birou?

Pot apărea probleme în zona lombară şi cervicală, precum şi dureri de cap. Dacă vrei să eviți asemenea neplăceri, investește într-un scaun de birou de calitate. Un astfel de scaun ar trebui să fie nu numai comod, dar şi suficient de solid.

Nu ar trebui să-ți lipsească un scaun cu stil, modelat ergonomic

Cum recunoști un scaun de birou de calitate? Acesta ar trebui să fie:

  • rotativ şi stabil - datorită mecanismului de rotire nu trebuie să-ți întorci tot corpul
  • reglabil pe înălţime - reglează-ți spătarul şi şezutul după propriile necesități
  • modelat ergonomic - evită poziţiile nenaturale ale corpului

Un scaun ergonomic ar trebui să fie fără doar și poate în peisajul home office. Se adaptează perfect la corpul tău, oferindu-i un sprijin perfect pe durata întregii zile. Dacă în timpul lucrului ai dureri în zona lombară sau cervicală, încearcă scaunul cu sprijin cervical şi lombar, care sprijină poziţia naturală a coloanei.

Scaunul face echipă cu masa de lucru

A doua parte foarte importantă din structura unui home office este masa de lucru. Nici aceasta nu ar trebui să fie neglijată, deoarece lângă ea vei petrece majoritatea timpului. Şi aici merită să investești în calitate. Important este în special materialul mesei. În mod sigur nu dorești o masă care, după o săptămână, începe să scârţâie sau să se legene după fiecare mişcare pe care o faci.

Pe lângă material, ar trebui să analizezi temeinic şi forma mesei. Cel mai des te poți întâlni cu masa de lucru dreptunghiulară. Această formă este practică, pentru că nu ocupă mult spaţiu şi încape oriunde.

Dacă ai nevoie de o masă de lucru mai mare şi dorești să utilizezi tot colţul de lucru, atunci ideală pentru tine este masa de lucru în forma literei L, respectiv masa de colţ. Pe piaţă, găsești şi mese speciale ergonomice decupate. Acestea contribuie la menţinerea corectă a corpului, datorită unei sprijiniri mai bune a antebraţelor.

Nu uita că adâncimea mesei de lucru ar trebui să fie de minim 50 cm. Doar aşa te vei asigura că ochii tăi păstrează o distanță față de monitor, de 60-80 de centimetri. În caz contrar, ochii ar fi suprasolicitaţi inutil şi, cu timpul, vederea ta ar putea fi afectată.

Știai că...

… schimbarea regulată a poziţiilor, în timpul lucrului, contribuie la o concentrare mai bună şi îmbunătăţeşte circulaţia sângelui?

Dacă dorești să alegi masa de birou corectă, orientează-te în funcție de înălţimea ei. Masa de lucru nu ar trebui să fie prea înaltă, pentru ca în timpul lucrului să nu ai braţele ridicate într-un mod nefiresc. De asemenea, nu ar trebui să fie nici prea joasă, pentru a nu fi nevoit să te apleci. În ultima vreme, apar pe piaţă mese cu înălţime reglabilă, care permit alternarea poziţiilor în timpul lucrului.

Suficient loc de depozitare

Cu siguranță vei lucra mai bine acolo unde ai parte de ordine și curățenie. Pentru a te bucura de un home office mereu ordonat, ai nevoie de un spaţiu de depozitare suficient. Acesta presupune rafturi practice, dulapuri sau cutii, pentru a-ți organiza biroul, rapid şi simplu.

Şi documentele tale stau înghesuite pe masă? Ești angrenat într-o căutare continuă a unor contracte importante? Cumpără-ți dulăpiorul cu încuietoare, pentru documente, care încape în orice birou. În acest dulăpior poți păstra toate documentele importante

În dulăpiorul practic vă vor încape toate documentele.

Gândește-te la detalii

Pe lângă scaunul şi masa de lucru, mai sunt interesante şi alte lucruri din jurul tău. Ți se poate părea că este vorba doar de detalii, dar tocmai acele detalii decid adeseori soarta confortului tău. Astfel de detalii practice reuşesc să-ți uşureze munca și să ți-o facă plăcută.

SFAT

Pentru biroul de acasă, poți să cumperi plante vii. Specialiştii au constatat că datorită lor facem mai puţine greşeli, contribuind la creșterea concentrării.

 
 

Adăugați un comentariu nou:

...

Adaugă răspuns la comentariu:

... Anulare
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Full (Desktop) version